tirsdag den 6. januar 2015

Casearbejde

I skal forestille jer, at I arbejder i en specialklasse, hvor eleverne er 6 drenge med ADHD og andre psykiske handicap. De er i alderen 9-11 år.
Eleverne er: Mads på 9 år. Han er ny elev i klassen. Er blevet flyttet fra en "normalklasse", da det viste sig ikke at være muligt at inkludere ham i det sociale fællesskab. Han bliver meget let meget ked af det. Så vil han være alene og ikke være sammen med hverken voksne eller børn.
Magnus er 11 år og har været i specialklassen siden 1. klasse. Han befinder sig godt i klassen, men har svært ved at acceptere, når der kommer nye elever til. Det har flere gange givet store problemer, da han er direkte fjendtlig overfor nytilkomne.
Hans er også 11 år og meget udadreagerende og må ofte fastholdes, når han får et raserianfald. Nogle af de andre elever er bange for ham, så han er noget isoleret i klassen.
Søren, Niels og Kasper må I selv give en profil. Det samme gælder Nikolaj på 10 år, som skal starte i klassen i nær fremtid.
I skal planlægge et forløb i faget billedkunst. Det er eneste fag på skemaet i en hel uge ud fra et bestemt tema, som I selv bestemmer.
I jeres planlægning vil begrebet differentiering naturligt være i spil i forskellige former. Differentieringen skal være tydelig.

En del af opgaven går ud på, at I skal skabe et læringsrum, der tilgodeser alle eleverne her. Til det formål skal I bruge: Classroom Architect



Den sidste dag i valgfagsforløbet, skal I præsentere:
- jeres undervisningsforløb og
- læringsrummet

Ingen kommentarer:

Send en kommentar